Första inlägget!

Första inlägget på min nya blogg! Det är så mycket jag vill få upp, men allt inom sin tid.
Presentation ser ni till höger i varje fall, så om ni är lite vilse i vart ni hamnat, så vidarebefodrar jag er dit!
Tänkte kickstarta det hela med en liten lista på vad jag har planerat framöver, så ni vet på ett ungefär vad ni kommer ha att läsa om här!
Min lista för tillfället (sånt som förväntas vara klart detta år)
  • 12/1300 tals surcoat, sk. helvetesfönster i ylle *påbörjad*
  • En grön burgundisk klänning á 1400-tal. Är nästan klar, lite missnöjd med den, men ska slutföras!*påbörjad*
  • Fållning av blå ylleklänning á 1400tal (frontlaced)
  • Komplett Bockstensmannendräkt från senare 1300-talet. Över och under kjortel, hosor, hätta, mantel, till min plastpappa. *påbörjad*
  • Röd under/mellanklänning i lin. Figursydd med snörning i bak.
  • Mi-parti struthätta *påbörjad*
  • En sk. "drawstring purse" ofta sed under 1300-talet. Broderad tygpåse med pärlor är planen.
  • En birgitta-hätta och huvudduk ska fixas.
  • En finare klänning i knallröd sammet. Har inte bestämt vad än, idéer kommer i senare inlägg!!
  • Gardekors, en slags rock från 1200, tidigt 1300tal.  *påbörjad*
  • Ev. en hjärtformad 1400-tals hatt till det burgudiska... är lite kluven om jag ska görat, men vill gärna ha en!
Så, det är lite på ett ungefär vad som väntas. En hel del, märker jag nu... Men vi får hoppas det går vägen! ^^, Min deadline är vanligtvis medeltidsveckan, v. 32, men lovar mig själv inget!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0